Potkua kuntoon

Suunto selvillä?

Posted on: 20.03.2011

Pari viikkoa olen nyt tutustunut uuteen sykemittariini – Suunto t4d. Yleisesti olen siihen toki tyytyväinen, mutta hieman risujakin mittari ansaitsee. Käyttövarmuus ei ole aivan täydellinen. Aloittaessani harjoituksen, ei haluaisi kovin montaa minuuttia räplätä mittaria, kun jalat haluaisivat jo lähteä liikkeelle.

Suunnon valikoihin tottuminen on vienyt aika kauan. Aivan harjoitusmielessä pitää käydä läpi, mistä kahdesta näyttötasosta ja mistä kolmesta näppäimestä mikin valikko tai toiminto käynnistyy. Eiköhän nämä ole jo melko hyvin hallinnassa. Harjoituksen tallentaminen on mielestäni epäonnistunut kaksi kertaa, joiden syytä en ole vielä saanut selville. Jos kävelee lähes kaksi tuntia reippaalla askeleella, kuluu energiaa taatusti enemmän kuin 9 kcal.

Virtuaalivalmentaja

Oman kunnon seuraamiseen tarkoitetut työkalut vaikuttavat kaikkein mielenkiintoisimmilta. Perustietojen avulla määritetään ensin oma lähtötaso (esim. 5.0). Kuntoilun edetessä nousujohteisesti, mittari nostaa automaattisesti tasoa ylöspäin.

Oman kuntotason mukaan laaditaan myös virtuaalinen kunto-ohjelma viideksi päiväksi. Ohjelmassa vuorottelevat sopivasti lepopäivät sekä kevyet, raskaat tai pitkät harjoitukset. Mittari osaa myös lennosta päivittää ohjelmaa, jos oma harjoitus poikkeaa liiaksi viikon tavoitteista.

Jatkan harjoituksia. Vakavasti harkitsen jo Memory Beltin hankkimista. Se sopisi ehkä paremmin uintiharjoitteluun ja pitkiin päiväretkiin.

Mainokset

2 vastausta to "Suunto selvillä?"

Moikka,

onnittelut hyvästä sykemittarin valinnasta! 😉 T-sarjan laitteisiin tottuminen vie aikansa, mutta kun laitteen kanssa pääsee sinuiksi, käyttö on minusta helppoa. Tai tämä oli oma kokemukseni Suunnon t6:n kanssa. 🙂

Tuo 9 kcal ei tosiaan kuulosta ihan oikealta, kuulostaa siltä, ettei laite tallentanut sykettä. Jos sinulla on laitteen toiminnan tai käytön kanssa ongelmia, älä epäröi soittaa meidän helppariin (p. 02 284 1160, pvm). He siellä tuntevat meidän laitteet läpikotaisin ja auttavat kaikissa Suunnon laitteisiin liittyvissä asioissa.

Kiitos Aku viestistäsi. Asiakaspalvelun puutteista ei teitä ”suuntolaisia” voi ainakaan syyttää. Tämä on toki positiivinen asia ;D

Uuteen laitteeseen tutustuminen vie oman aikansa. Otan toki yhteyttä Help deskiin, jos vastaan tulee hankalia pulmia.

Vieläkään en ole ehtinyt perehtyä aivan kaikkiin mittarin toimintoihin. Seuraavaksi perehdyn TE:n, sykerajojen ja intervallien käyttöön, kunhan VV antaa luvan taas jatkaa harjoittelua 😀

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: