Potkua kuntoon

Mysliaamiainen

Posted on: 26.04.2011

Tässä on yksi perusaamiainen, joka sopii myös kiireisen aamuun. Laitat vain kahvin tippumaan ja mittaat ainekset kulhoon. Aamiaisella voi syödä hiilihydraatteja hieman reilumminkin, jotta saadaan polttoainetta aktiiviseen päivään.

Tämä aamiainen sisältää energiaa noin 380 kcal, josta proteiinia 28%, hiilihydraatteja 46% ja rasvaa 26%. Aamiaisen osuus päivän energiasta olisi hyvä olla noin 25-27%.

  • 60 g hedelmä-pähkinä mysliä ( esim. Paratiisi-mysli)
  • 80 g kevytmaitoa
  • 100 g raejuustoa
  • 2 kuppia maitokahvia (kevytmaito)

Ateriat, joita ensinnä ryhdyn koostamaan, ovat energiamäärältään ”keveitä”. Ateriat kuuluvat päiviin, joissa kalorivaje on selkeästi miinuksella rasvan polttamiseksi ja liikuntamäärät pidetään kohtuullisina.

Mainokset

2 vastausta to "Mysliaamiainen"

Raejuusto on minulla jostain syystä sellainen juttu, että en ole vieläkään oppinut syömään sitä. Omituista. Vähän sitä voi olla jossain seassa, mutta ei paljon.

Laitoin nyt blogiin yhden käden heilautukset näkyviin. 🙂

Minulla oli joskus kausi, että en sietänyt raejuuston makua. Sitä ei voi syödä paljoa kerralla, ettei siihen kyllästy. Nyt se taas maistuu ja se on hyvää pieninä annoksina.

Mielestäni rasvaiset maitotuotteet on oikeastaan kätevämpiä käyttää, kun rasvaa ei tarvitse välttämättä lisätä muuten ruoan joukkoon. Rasvaahan kuuluu syödä jonkin verran.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: